Specyficzne trudności w uczeniu się w terapii SI
Diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka z dysleksją, dysgrafią oraz dyskalkulią oraz terapia pacjenta w oparciu o zaspokojenie potrzeb sensorycznych.
8 x movie
15 x cloud_download
- Prawidłowa diagnoza krok po kroku
- Wieloaspektowa diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka ze specyficznymi trudnościami w nauce – jak dobrać narzędzia i poprowadzić złożony proces diagnostyczny, aby dotrzeć do źródła problemu i właściwie określić obszary wymagające wsparcia SI?
- Jakie deficyty z zakresu integracji sensorycznej mogą mieć dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce na różnych etapach rozwojowych – co koniecznie trzeba wiedzieć przystępując do diagnozy, aby dokładnie określić przyczynę problemu?
- Diagnoza potrzeb i możliwości środowiska rodzinnego dziecka - jak pomóc rodzicom/opiekunom dziecka i zaangażować ich w proces terapeutyczny?
- Postępowanie terapeutyczne krok po kroku
- Planowanie terapii w oparciu o motywacje dziecka – jak dobrać metody i narzędzia, aby stworzyć program terapeutyczny uwzględniający indywidualne potrzeby dziecka (np. z dysleksją lub dysgrafią)?
- Jak opracować spójne reguły postępowania terapeutycznego na linii terapeuta - rodzic - placówka oświatowa;
- Przykładowe Indywidualne Programy Terapeutyczne dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – case study;
- Przykłady ćwiczeń stymulujących koncentrację i uwagę przez stosowanie bodźców ruchowych, pobudzających zmysł równowagi i czucie głębokie oraz zabawy rozwijające umiejętności rozróżniania prawo/lewo,
Dodatkowe materiały:
- Materiały dla rodziców/opiekunów do pracy w domu
- Wskazówki dotyczące organizacji pracy dziecka
- Scenariusze zajęć
- Ćwiczenia poprawiające koncentrację
- Kwestionariusze obserwacyjne
MATERIAŁY
cloud_download Ćwiczenia poprawiające skupienie i koncentrację lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Projekt edukacyjny Polska Niepodległa lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Scenariusz zajęć - na wigilijnym stole lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Wprowadzenie lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Wieloaspektowa diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Deficyty z zakresu integracji sensorycznej lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Środowisko rodzinne i jego diagnoza lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Organizacja zajęć lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Plan terapii lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Case study lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Przykłady ćwiczeń lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Co pomaga dziecku z dyslekcją lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Dekalog pracy z dzieckiem z problemami w nauce lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Główne problemy dzieci z trudnościami w nauce lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Jak ćwiczyć pisanie i pisanie z pamięci lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Mity dotyczące dysleksji lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Organizacja pracy z dzieckiem w szkole lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Zasady czytania w parze z dzieckiem lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Zasady organizacji pracy z dzieckiem w domu lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Kwestionariusz osobowy pacjenta lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Test badający lateralizację dziecka lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Trudności z matematyki - kwestionariusz lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Wzór arkusza obserwacji lock | arrow_forward Otwórz |