Zaburzenia rozwoju mowy w terapii SI
Diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy oraz tworzenie spersonalizowanego programu terapeutycznego z wykorzystaniem terapii integracji sensorycznej.
6 x movie
15 x cloud_download
- Prawidłowa diagnoza krok po kroku
- Wieloaspektowa diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka z zaburzeniem rozwoju mowy – jak dobrać narzędzia diagnostyczne do konkretnego przypadku i właściwie określić obszary pracy w gabinecie SI?
- Trudności diagnostyczne związane z różnymi przyczynami zaburzeń rozwoju mowy – jak prowadzić diagnozę m.in. dzieci z dyslalią obwodową, jąkających się, pacjentów z mutyzmem czy afazją?
- Jakie najczęstsze problemy związane z rozwojem mowy występują w aspekcie zaburzeń integracji sensorycznej?
- Postępowanie terapeutyczne krok po kroku
- Jak zaplanować terapię w oparciu o zaspokojenie potrzeb sensorycznych dziecka z zaburzeniami mowy i dobrać ćwiczenia odpowiednie do przyczyny zaburzeń, aby zapewnić efektywność terapii i określić ją w czasie?
- Jak dopasować wybrane strategie i techniki terapeutyczne, które dostosowane będą do konkretnego rodzaju zaburzenia rozwoju mowy dziecka?
- Jak budować zaufanie na linii terapeuta - dziecko - rodzic oraz wypracować efektywny rodzaj komunikacji z dzieckiem (np. w przypadku dziecka z afazją czy dyslalią)?
Dodatkowe materiały:
- Materiały dla rodziców/opiekunów do pracy w domu
- Scenariusze zajęć i pomysły na ćwiczenia
- Kwestionariusze obserwacyjne
- Arkusz ewaluacyjny
MATERIAŁY
cloud_download Karta do oceny budowy aparatu artykulacyjnego lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Propozycja zdań do powtarzania w badaniu artykulacji lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Logopedyczne badanie przesiewowo-diagnostyczne - krótki opis badania lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Wzór karty logopedycznego badania przesiewowego-diagnostyznego lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Kształtowanie rozumienia i użycia czasowników dla dzieci z afazją rozwojową i ORM lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Zabawy logopedyczne dla dzieci z jąkaniem lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Karta do oceny sprawności języka lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Karta do oceny sprawności warg lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Ćwiczymy umiejętność posługiwania się zdrobnieniami i zgrubieniami lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download 'Jedzie pociąg z daleka' - różnicowanie głosek [c-cz] lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Kształtowanie umiejętności użycia i rozumienia form fleksyjnych rzeczownika lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Scenariusz zabaw logopedycznych dla małych dzieci z afazją rozwojową lub ORM lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Scenariusz zajęć dla dzieci z dyslalia - utrwalanie wymowy głoski [sz] lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Scenariusz zajęć z zakresu terapii SI i logopedii dla dzieci z wybiórczością pokarmową lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Utrwalanie głoski [dż] lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Zaburzenia mowy u dzieci lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Zaburzenia mowy u dzieci z zaburzeniami SI lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Elementy diagnozy logopedycznej lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Elementy terapii logopedycznej dla terapeutów SI lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Kiedy wykorzystać elementy terapii logopedycznej w SI? lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Ćwiczenia z zakresu terapii logopedycznej w pracy terapeuty SI lock | arrow_forward Otwórz |