Wyzwania w gabinecie terapeuty SI - case study
Diagnoza indywidualnych potrzeb pacjenta z danym problemem w zakresie zaburzeń integracji sensorycznej oraz tworzenie spersonalizowanego programu terapeutycznego z wykorzystaniem metody terapii przetwarzania sensorycznego.
4 x movie
10 x cloud_download
- Prawidłowa diagnoza krok po kroku
- Masturbacja dziecięca - zachowanie niepożądane czy etap rozwoju dziecka? Jak odpowiednio diagnozować dziecko, u którego zaobserwowano nadmierną stymulację? CASE STUDY: Melania - 5 lat, ASD; Igor - 2,5 roku Syndrom Downa
- Problemy z przyjmowaniem pokarmów - zjadanie rzeczy niejadalnych - jakie są możliwe przyczyny takich zachowań? Jak odróżnić potrzebę stymulacji dziecka od zaburzenia? Co to jest zaburzenie PICA? CASE STUDY: Nuray - 6 lat, ASD; Adam - 11 lat, niepełnosprawność intelektualna
- Dziecko lękowe w gabinecie terapeutycznym - strach i lęk jako poważny hamulec rozwojowy. Jakie zachowania może powodować strach i lęk? Jak zdiagnozować problem? CASE STUDY: Aisha - 4 lata; Kacper - 3 lata, ASD; Nina - 7 lat
- Nadreaktywność i podreaktywność strefy oralnej - objawy i poprawna diagnoza dziecka w strefie oralnej. CASE STUDY: Michał - 3,5 roku; Iga – 6 lat, zespół Aspergera
- Postępowanie terapeutyczne krok po kroku
- Masturbacja dziecięca - Jak rozmawiać z rodzicami/opiekunami oraz z dzieckiem na temat masturbacji? Jak powinien wyglądać proces terapeutyczny dziecka, które nadmiernie się stymuluje? Co zrobić, jeśli dziecko masturbuje się podczas zajęć w gabinecie terapeuty SI lub w przedszkolu/szkole?
- Problemy z przyjmowaniem pokarmów - zjadanie rzeczy niejadalnych - jak powinien przebiegać proces terapeutyczny dziecka? Jakie strategie mogą być pomocne? Jacy specjaliści powinni być zaangażowani w diagnozę i terapię pacjenta? Sprawdzone ćwiczenia i postępowanie w sytuacji dziecka z zaburzeniem PICA.
- Dziecko lękowe w gabinecie terapeutycznym - skuteczne strategie terapeutyczne dostosowane do potrzeb dziecka odczuwającego lęk i strach. Jak odpowiednio wspierać pacjenta i rodziców/opiekunów, aby terapia była efektywna?
- Nadreaktywność i podreaktywność strefy oralnej - Jak prowadzić terapię dostosowaną do indywidualnych potrzeb dziecka z nadreaktywnością i podreaktywnością w strefie oralnej?
Dodatkowe materiały:
- Materiały dla rodziców/opiekunów do pracy w domu z dzieckiem
- Wskazówki dotyczące organizacji pracy dziecka z danym problemem w odniesieniu do zaburzeń SI
- Kwestionariusze obserwacyjne dostosowane do danego przypadku dziecka
MATERIAŁY
cloud_download Domowa proprioceptywna dieta sensoryczna opracowana dla Melani lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Domowe organizujące strategie sensoryczne opracowane dla Igora lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Domowy program polisensorycznej stymulacji sfery oralnej dla Kamila lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Domowy program wsparcia dla Adama lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Lęki rozwojowe lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Style przywiązania lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download AFRID lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Zaburzenia PICA lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Stymulacja sfery oralnej w Terapii SI lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Zabawy wzmacniające poczucie własnej wartości lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Dziecięca masturbacja lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Nietypowe nawyki żywieniowe u dzieci w spektrum autyzmu lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Nadreaktywność i podreaktywność strefy oralnej lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Dziecko lękowe w gabinecie terapeutycznym lock | arrow_forward Otwórz |