Zaburzenia koncentracji w terapii SI
Diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka z zaburzeniami koncentracji oraz planowanie terapii w oparciu o ograniczenie bodźców
5 x movie
1 x description
23 x cloud_download
- Prawidłowa diagnoza krok po kroku
- Prawidłowa diagnoza indywidualnych potrzeb dziecka z zaburzeniami koncentracji – jak dobrać narzędzia diagnostyczne do konkretnego przypadku i właściwie określić obszary do pracy w gabinecie SI?
- Trudności diagnostyczne związane z różnymi podtypami zaburzeń koncentracji – jak wyróżnić zespół zaburzeń uwagi z nadruchliwością (zaburzenia koncentracji) i zespół zaburzeń uwagi bez nadruchliwości (ADD), aby dobrać odpowiednie postępowanie terapeutyczne,
- Diagnoza potrzeb i możliwości środowiska rodzinnego dziecka - jak wesprzeć rodziców dziecka z zaburzeniami koncentracji, aby stali się realnymi partnerami w procesie terapii.
- Postępowanie terapeutyczne krok po kroku
- Planowanie terapii w oparciu o ograniczenie bodźców – jak opracować spójne reguły postępowania na linii terapeuta – rodzic – placówka oświatowa;
- Które z działań terapeutycznych umożliwiają odreagowanie napięcia psychoruchowego oraz rozładowanie energii przez zastosowanie ćwiczeń ułatwiających pracę w grupie oraz relaksacyjnych?
- Jak wspólnie wypracować procedurę zamiany zachowań niepożądanych na takie, których oczekujemy od dziecka?
- Przykłady ćwiczeń stymulujących koncentrację i uwagę przez stosowanie bodźców ruchowych, pobudzających zmysł równowagi i czucie głębokie,
- Jak wykorzystać metodę biofeedback do modyfikowania zachowań przez wpływanie na własne reakcje zachodzące w organizmie?
Dodatkowe materiały:
- Materiały dla rodziców/opiekunów do pracy w domu, m.in. :
- gotowe wskazówki dotyczące organizacji otoczenia dziecka z zaburzeniami koncentracji - planowania, ustalania planu dnia, stałych reguł obowiązujących we wszystkich sferach funkcjonowania dziecka
- wskazówki dotyczące diety eliminacyjnej u dzieci z zaburzeniami koncentracji
- Autorskie kwestionariusze obserwacyjne, m.in.:
- Arkusz „Wywiad Wstępny”
- Arkusz „Funkcjonowanie Sensoryczne”,
- Arkusz „Ewaluacja Sesji Terapeutycznej”
MATERIAŁY
cloud_download Propozycje zabaw w domu 1 lock | arrow_forward Otwórz | ||
description Jak pracować z dzieckiem z ADHD z wykorzystaniem założeń terapii integracji sensorycznej - WEBINAR lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Ćwiczenia w domu lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Przedszkole - ćwiczenia lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Szkoła - ćwiczenia lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Dieta dziecka z ADHD lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Dieta sensoryczna - dziecko w wieku przedszkolnym lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Dieta sensoryczna - dziecko w wieku szkolnym lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Dieta sensoryczna - osoby dorosłe lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Funkcjonowanie dziecka w grupie lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Ocenianie nagradzanie praca z dzieckiem z ADHD lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Scenariusze ADHD lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Arkusz ewaluacji sesji terapeutycznej lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Kwestionariusz sensoryczny lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Wywiad wstępny z rodzicami lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Kodeks zasad lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Przykłady komunikatów lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Wskazówki dla nauczycieli lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Wskazówki dla rodziców lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Plan dnia - dom lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Plan dnia - przedszkole lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Plan pracy - szkoła lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Plan pracy z dzieckiem w przedszkolu lock | arrow_forward Otwórz | ||
cloud_download Przykładowe plany działań wspierających lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Wprowadzenie lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Diagnoza dziecka lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Diagnoza potrzeb i możliwości środowiskowych lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Postępowanie terapeutyczne lock | arrow_forward Otwórz | ||
movie Modyfikacja zachowania dziecka lock | arrow_forward Otwórz |